Що слід врахувати та чого уникати, подаючи заявку на участь у конкурсах Програми «Горизонт Європа»: поради Європейської комісії

Головна Новини Корисна інформація Що слід врахувати та чого уникати, подаючи заявку на участь у конкурсах Програми «Горизонт Європа»: поради Європейської комісії

Подання проєктної пропозиції в межах Рамкової програми «Горизонт Європа» – це складне завдання, яке вимагає ретельного планування, точного бюджетування та злагодженої співпраці з партнерами. Тож продовжуємо публікувати рекомендації та розповідати про типові помилки, яких слід уникати, у процесі підготовки та подання проєктних пропозицій у рамках Програми.

Отже, розгляньте шлях вашого проєкту до досягнення цілі – що слід врахувати:

  1. Чітко поясніть актуальність проблеми, на вирішення якої спрямований ваш проєкт, і чому її слід вирішувати саме зараз. Наведені аргументи повинні продемонструвати, чому проблема важлива і для кого.
  2. Поясніть, яким чином запропоновані в межах вибраної теми активності матимуть довгостроковий вплив на ринок, промисловість, технології, навколишнє середовище або суспільство загалом.
  3. Передбачте новизну дослідження та міждисциплінарний, мультидисциплінарний або трансдисциплінарний підходи.
  4. Подумайте, який внесок ваш проєкт може зробити у досягненні очікуваних результатів та впливу, викладених у Робочій програмі «Горизонту Європа».
  5. Поясніть, як ви будете виконувати юридичні зобов’язання. Ознайомтеся з Типовою грантовою угодою Програми «Горизонт Європа» на порталі Funding and Tenders і перегляньте відео, щоб дізнатися більше про юридичні зобов’язання.
  6. Продемонструйте, наскільки консорціум підходить для реалізації вашого проєкту. Сюди входить: висвітлення відповідних можливостей організацій та осіб, які очолюють проєкт; добре структурований план управління проєктом; чіткий розподіл ролей; ефективні стратегії розповсюдження інформації та комунікації; підхід для зниження ризиків. Умови прийнятності встановлюють мінімальний розмір консорціуму, проте не встановлюють максимального. Однак слід пам’ятати, що пропозиція повинна бути легко керованою.
  7. Сплануйте заходи для посилення впливу результатів вашого проєкту. Дізнайтеся про відмінності між комунікацією, поширенням та використанням.

 

Чого не слід робити:

  • не перефразовуйте Робочу програму. Перекладіть її у свою пропозицію;
  • не забудьте чітко пояснити зв’язок між цілями, заходами в рамках проєкту та очікуваними результатами;
  • не плутайте терміни «результати», «результати дослідження», «підсумки» та «вплив».
    • Результати (англ. results) – це те, що створюється під час реалізації проєкту (наприклад, ноу-хау, інноваційні рішення, алгоритми, докази доцільності, нові бізнес-моделі, політичні рекомендації, настанови).
    • Результати дослідження (англ. research output) – це результати, отримані внаслідок діяльності, доступ до яких може бути наданий у вигляді наукових публікацій, даних або інших інженерних результатів і процесів, таких як: програмне забезпечення, алгоритми, протоколи та електронні блокноти.
    • Підсумки проєкту (англ. outcomes) – це очікувані впливи/наслідки в середньостроковій перспективі від проєктів, підтриманих за певною тематикою. Результати проєкту повинні сприяти досягненню цих підсумків, зокрема, за допомогою заходів із розповсюдження та використання. Це може включати засвоєння, поширення, впровадження та/або використання результатів проєкту безпосередніми цільовими групами. Результати зазвичай з’являються під час або невдовзі після завершення проєкту.
    • Вплив проєкту (англ. impact) – це ширший довгостроковий вплив на суспільство (включаючи навколишнє середовище), економіку та науку; вплив здебільшого проявляється через деякий час після завершення проєкту.

За інформацією, підготовленою Європейською комісією.