Успішна історія у рамках MSCA4Ukraine
Успішна історія від Галкіна Андрія Сергійовича, доктора технічних наук, професора, професора кафедри транспортних систем і логістики Харківського національного університету міського господарства імені О. М. Бекетова.
Наразі пан Андрій перебуває в університеті Антверпену (Universiteit Antwerpen), що є одним із провідних університетів країни, розташований у місті Антверпен (Королівство Бельгія). Також університет входить до асоціації університетів Європи – Утрехтської мережі.
Про Програму «Горизонт Європа» аплікант дізнався з LinkedIn та інформаційної розсилки Університету Пардубіце (Чеська Республіка), що є сучасним закладом вищої освіти і пов’язує технічні та соціальні науки, в якому він працював на той момент (влітку 2022 року).
Після ознайомлення з деталями й умовами гранту, які, на його думку, були дуже перспективними, з’явилася ідея підготувати проєктну пропозицію та подати заявку для участі в Програмі.
Незважаючи на відсутність досвіду у попередніх рамкових програмах чи інших програмах, що фінансуються Європейським Союзом, було подано заявку за компонентом MSCA4Ukraine І напряму «Передова наука». За результатами успішного оцінювання проєктна пропозиція отримала схвалення, а пан Галкін отримав фінансування на 2 роки (липень 2023 року – червень 2025 року).
Це індивідуальний грант для талановитих учених, для якого формування консорціуму не потрібне. На той момент пан Андрій мав контакти з університетом, на базі якого мав намір реалізовувати проєкт, та налагоджував співпрацю з майбутнім керівником, із яким познайомився в Літній школі «Міська логістика: сьогодення та майбутнє» у 2020 році.
Готуючи проєктну пропозицію, аплікант вибрав тему дослідження й підготував проєкт заявки. Також підготував супровідні документи до проєкту, які було визначено на EU Funding & Tenders Portal (CV, Data Management Plan, Ethics-related information/documents та інші необхідні документи). Попередньо документи були обговорені та погоджені з керівником проєкту з університету, на базі якого реалізується проєкт.
Під час формування проєктної пропозиції за конкурсом звертався до міжнародного відділу університету Антверпена по допомогу із заповнення заявки та підписання документів, зокрема, host-university statement у керівника установи. До НКП для консультування не звертався.
Під час підготовки проєктної пропозиції найбільше труднощів виникало із заповненням певних форм, таких як Data Management Plan, Ethics-related information/documents. У роботі пан Галкін використовував data science та машинне навчання, що є частиною штучного інтелекту, тому було важко обґрунтувати використання штучного інтелекту винятково для оброблення даних. Також аплікант зазнав певних труднощів під час підготовки й заповнення форм щодо захисту і поширення персональних даних та оформлення авторського права.
Налагодити комунікації з представниками установи, на базі якої реалізується проєкт, вдалося дуже швидко. Університет та керівник були зацікавлені у співпраці й підтримці української науки та в обміні знань між організаціями. Труднощів під час підписання документів не виникало. Реалізація проєкту триває і немає наразі жодних проблем чи непорозумінь.
Пан Андрій запевняє, що мети, яку він ставив перед формуванням і поданням проєктної заявки, досяг. Та вважає, що проєкт має створити умови для безпечного, стійкого транспорту та послуг розумної (інтелектуальної) мобільності для пасажирів і товарів, а відповідні дослідження й інновації гарантуватимуть значну безпеку, екологічні, економічні та соціальні вигоди завдяки зменшенню аварій, викликаних людськими помилками, заторів на дорогах, енергоспоживання та викидів транспортних засобів, підвищенню ефективності та продуктивності вантажних транспортних операцій.
Проєкт сформовано у межах конкурсу HORIZON-CL5-2021-D6-01-08 New delivery methods and business/operating models to green the last mile and optimise road transport і є частиною Програми «Горизонт Європа» у розрізі GreenLog – це співфінансований проєкт, який розвиває логістичні платформи для взаємопов’язаної міської логістики, автоматизовані концепції постачання з використанням автономних транспортних засобів і доставки інновації на основі вантажних велосипедів для стійкої мікроконсолідації та мультимодальної поставки посилок, що інтегрують громадський транспорт.
Пан Андрій наголошує, що наразі немає можливості податися на новий конкурс, оскільки він працюватиме над цим проєктом до середини 2025 року. Проте підкреслює, що за першої ж нагоди не пропустить майбутню можливість. Зі свого боку пан Галкін побажав потенційним учасникам спробувати свої сили та долучитися до можливостей Програми.
Посилання на сторінку результатів конкурсу:
https://sareurope.eu/msca4ukraine/fellowship-awards/
Посилання на сторінку з інформацією про Літню школу «Міська логістика: сьогодення та майбутнє»: https://www.uantwerpen.be/en/summer-winter-schools/urban-logistics/